Oto co pisze o nim Ivan Kalas.
Jednym z zadań projektu CoLabs jest stworzenie otwartej przestrzeni edukacyjnej do odkrywania matematyki dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat. Zdecydowaliśmy się rozwinąć otwarte, autorskie środowisko do budowania i odkrywania podstawowych pojęć i relacji w dziedzinie ułamków.
Środowisko pozwala dzieciom łączyć wizualne, namacalne obiekty i dzięki temu modelować i badać zależności między ułamkami. Tak więc, każdy obiekt może występować w dwóch rolach - może być rodzajem niezależnego ułamka (wartością wprowadzaną) lub zależeć od innego obiektu ułamkowego lub operacji - będąc alternatywnym przedstawieniem ułamka lub wynikiem operacji, wizualizacją wartości na osi liczbowej itd. Wierzymy, że Wizualne ułamki oferują nowe podejście do współczesnej edukacji matematycznej oparte na współdziałaniu i badaniu.
Uczniowie lub ich nauczyciele mogą używać różnych reprezentacji ułamków, mogą określać zależności między nimi, mogą stosować operacje takie jak: +, - itd., lub relacje logiczne takie jak: <, >, = itd.
|