Wektory
Różne sposoby reprezentowania wektorów: graficzny, liczbowy - składowe w układzie współrzędnych, liczbowy - długość i kierunek oraz składowe barwy (w przestrzeni RGB). |
|
Prędkość i siła
Poznanie wektorów, od których zależy ruch ciała: prędkości i siły (przyspieszenia) oraz zrozumienie, w jaki sposób siła wpływa na zmianę wektora prędkości czyli ruchu ciała (II zasada dynamiki). |
Wielokąty
Uczeń może zbudować swój wielkąt i zbadać jego własności. W szczególności może porównywać długości odcinków, mierzyć kąty i badać obwód oraz pole.
|
|
Laboratorium losowości
Książka ćwiczeniowa składa się z 17 działów. Każdy dział, dość krótki - od 1 do maksimum 3 stron - może służyć uczniowi jako zeszyt ćwiczeń. Z każdym działem związany jest projekt w Logo.
|
Modelowanie wizualne
Głównym celem opracowania jest pomoc uczniowi w sprawnym rozwiązywaniu problemów, wspomaganie rozumienia matematyki i wspieranie umiejętności używania idei matematycznych w sztuce i projektowaniu.
|
|
Algebra gier
Książka ćwiczeniowa z wieloma projektami daje możliwość ćwiczenia gier, odkrywania rządzących nimi zasad i uczenia się, jak takie gry tworzyć. Poprzez poznawanie gier i ich tworzenie them uczeń odkrywa niezły kawałek matematyki.
|