Książka ćwiczeniowa z wieloma projektami daje możliwość ćwiczenia gier, odkrywania rządzących nimi zasad i uczenia się, jak takie gry tworzyć. Poprzez poznawanie gier i ich tworzenie uczeń odkrywa niezły kawałek matematyki. Niemal każda gra zawiera trochę matematyki. Często się zdarza, że matematyka, która wydaje się uczniom nudna i bezwartościowa, staje się atrakcyjna i użyteczna w nowym kontekście. Tutaj uczeń może zobaczyć i nauczyć się fragmentów algebry liniowej w nowym kontekście gier komputerowych.
Książka zawiera 10 rozdziałów i dodatek. Zwykle rozdział zaczyna się przedstawieniem gry. Natępnie uczeń jest proszony o odpowiedzi na pytania i/lub rozwiązanie problemów. Pewne problemy są punktem startowym do kolejnych aktywności i pełne rozwiązania przynoszą następne rozdziały. Niektóre rozwiązania są w pełni opisane i wyjaśnione w dodatku - Rozwiązania.
Autor: Andrzej Walat.
|
|